Forum

Topic: Forum Hal-Hal Berkaitan Cendawan Mekah

Tarikh 16/02/2013

Oleh Jumaat Jamaludin (Sabah)

Tajuk Tindakbalas

Jawapan

Asalamualaikum. Saya ingin bertanya, jika kita mengambil jus cendawan mekah ni, kata orang akan ada tindakbalas. Macam mana tu?

Tarikh 16/02/2013

Oleh Abd Hamid

Tajuk Per:Tindakbalas

Jawapan

Tkasih En. Jumaat atas pertanyaan tu. Biasanya tindakbalas akan dirasai selepas meminum jus ini, cuma ia berlaku tidak sama antara seorang individu dengan yang lain, ini disebabkan keadaan badan seseorang itu berbeza. Dalam hal ini, biasanya ia berlaku beberapa jam selepas meminumnya, ada yang merasai tindakbalas itu selepas satu atau dua hari pengambilan jus cendawan mekah. Antara yang biasa dialami ialah kerap kencing, sakit-sakit badan, lenguh, mengantuk, sakit tumit dan lain-lain. Walau bagaimanapun ianya bersifat sementara. Teruskan meminunya. Insya Allah kesan pemulihannya akan dapat dirasai selepas itu.

Tarikh 02/09/2012

Oleh Abd Hamid

Tajuk Cendawan Mekah

Jawapan

Salam. Tkasih atas maklum balas & pertanyaan puan. Cendawan Mekah boleh merawat kanser yg puan sebutkan itu insya Allah. Cendawan mekah bukan ubat, ia adalah sejenis makanan kesihatan yg mempunyai khasiat yg mampu merawat hampir semua penyakit. Apabila diminum, ia akan mengesan apa sja masalah yg ada dlm badan dan terus merawatnya. Antaranya ialah meningkatkan fungsi sistem imune badan, Meransang pertumbuhan sel, menguatkan fungsi sel dan membuang toksid. Inilah cara ia merawat, cuma pesakit perlu meminunya secara berterusan. Tkasih.

Tarikh 02/09/2012

Oleh Norain (pekan)

Tajuk Bolehkah Cendawan Mekah Rawat Kanser

Jawapan

Saya disahkan mengidap kanser pangkal rahim. Bolehkah air cendawan mekah ni saya minum dan mcm mane dia rawat penyakit saya?

Tarikh 01/02/2014

Oleh Abd Hamid

Tajuk Per:Bolehkah Cendawan Mekah Rawat Kanser

Jawapan

Salam Pn. Norain. Saya minta berbanyak maaf atas kelewatan membalas mesej Pn disebabkan website kami menghadapi masalah teknikal. Walau bagaimana pun saya jawab juga mudah mudahan Pn membacanya. Sel mati dalam jumlah yg amat besar dan jika tiada gantian sel baru maka jumlah sel mati akan terus bertambah setiap masa. Jika sel itu adalah sel yg membangunkan organ, bila sudah terlalu banyak sel mati, organ berkenaan menjadi semakin terjejas fungsinya dan akhirnya ia berhenti terus dari berfungsi. Lama kelamaan organ berkenaan rosak dan membusuk. Sel kanser merebak disebabkan oleh aktiviti free radical. Jus cendawan mekah boleh menghalang aktiviti free radical, oleh itu ia mampu menghalang sel kanser dari merebak dan dlm masa yg sama ia mengganti sel-sel yg lemah dan mati.